środa, 7 września 2011

ĆWICZYMY RRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR




Był sobie kiedyś ryż w kartoniku,
I ten ryż później znikł.
Pozostał tylko kartonik,
I pomysłów na niego plik.

Leżał na półce, zbierał kurz,
 Lecz już nie musi , bo zastosowanie znalazł już.



K. Łochocka
Czarna krowa

Czarna krowa w kropki bordo
                                          gryzła trawę kręcąc mordą.
Kręcąc mordą i rogami
gryzła trawę wraz z jaskrami. 

„Czarna krowo, nie kręć rogiem,
bo ja pieróg jem z twarogiem:
gdy tak srogo rogiem kręcisz,
gryźć pieroga nie mam chęci.”  

„Jedz bez trwogi swe pierogi,
nie są groźne krowie rogi.
Jestem bardzo dobra krowa
rodem z miasta Żyrardowa. 

Raz do roku w Żyrardowie
pieróg z grochem dają krowie.
Więc mi odkrój róg pieroga,
a o krowich nie myśl rogach.  

Ja Ci również radość sprawię:
Jaskry, które rosną w trawie,
zręcznie ci pozrywam mordą
czarną mordą w kropki borrdo.”


2 komentarze:

  1. Fantastyczny pomysł na krowę (i ćwiczenie r).
    Pomysł urzekł mnie tak bardzo, że w ramach zajęć o zwierzętach wiejskich zrobiliśmy podobne.

    Dziękuje za inspiracje:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuje slicznie , to miłe z Twojej strony Joanno :D pozdrawiam ciepło.. ostatnio się zaniedbałam z blogowaniem.. a wszystko przez moja nowa pasję szydełkowania hihihi .. czas sie ruszyc i zadziałąć znów na blogu

    OdpowiedzUsuń

Łączna liczba wyświetleń

Translate

Obserwatorzy